با درود\کلاً این روش اشتباه محضه.
سوال بنده این است که در محیط تکس مثال، تمرین، قضیه، لم، تذکر و ... به طور متوالی شماره گذاری می شود مثلا : مثال 1.1 لم 1.2 قضیه 1.3 و الا آخر
چطور می توان شماره گذاری مثلا قضیه فقط مختص قضیه باشد با لم یا مثال بعدی شماره گذاری افزایش نیابد
سپاس
دو حالتی رو مقایسه کنین که من دنبال مثلا قضیه ۱ . ۱۰ هستم.
۱- حالت استاندارد که همه چی پشت سر هم شمارهگذاری شدن.
۲- حالتی که این دوستمون خواستن.
در حالت ۱:
من به ترتیب برگههای کتاب یا پایاننامه رو ورق میزنم و میبینم که:
تعریف ۱ . ۱
تعریف ۱ . ۲
...
قضیه ۱. ۶
...
گزاره ۱ . ۹
بعدش
قضیه ۱. ۱۰
من با تنها رد کردن ۹ شماره به اون قضیه ۱ . ۱۰ رسیدم.
در حالت ۲:
تعریف ۱ . ۱
تعریف ۱ . ۲
قضیه ۱ . ۱
قضیه ۱ . ۲
گزاره ۱ . ۱
گزاره ۱ . ۲
قضیه ۱ . ۲
قضیه ۱ . ۳
قضیه ۱ . ۴
قضیه ۱ . ۵
قضیه ۱ . ۶
مثال ۱ . ۱
مثال ۱ . ۲
قضیه ۱ . ۷
قضیه ۱ . ۸
تعریف ۱ . ۳
تعریف ۱ . ۴
قضیه ۱ . ۹
گزاره ۱ . ۳
بعدش
قضیه ۱. ۱۰
بیشتر نشد؟
گیجکننده نشد؟
زیاد طول نکشید؟
شمارهگذاری برای اینه که کلاً از اوّل عهد هجر پیدا کردن اشیاء راحتتر بشه.
اگه قراره راحتتر نکنه، اصلاً شماره نذاریم بهتره.
روشی که شما خواستین، خیلی دردسر ایجاد میکنه.
دوست عزیز فک کنم اگه از دستورات زیر استفاده کنید مشکلتون حل بشهجسارت نشه، جوابتون ناقصه.کد: [انتخاب]\theoremstyle{definition}
\newtheorem{definition}{تعریف}[section]
\theoremstyle{theorem}
\newtheorem{theorem}{قضیه}[section]
\newtheorem{lemma}{لم}[section]
\newtheorem{proposition}{گزاره}[section]
\newtheorem{corollary}{نتیجه}[section]
\newtheorem{remark}{ملاحظه}[section]
\theoremstyle{definition}
\newtheorem{example}{مثال}[section]
این دستورها به چه بستهای نیاز دارن؟